• Anonym (Mammalito)

    Måste konstigt folk jämt ha flest barn!?

    Jag har NÄSTAN skuldkänslor för hur jag känner, men på vår öppna förskola går en familj som jag verkligen inte tål! Och då kom jag dessutom att tänka på en sak:

    Oftast när det är en riktigt dålig mamma så har hon MER än ett barn!

    Mitt stora exempel är denna mamma i 35årsåldern som har tre barn; En son som är 6, en dotter som är två och så en nyfödd stackars bebis.

    Hennes stora kille är helt vild och har vid flera tillfällen på öppna förskolan kastat med sin då 10 dagar gamla lillebror och han kan inte leka normalt med de andra i hans ålder, utan slåss bara och klättrar i stort sett på väggarna. Dottern är OND! Hon spöar skiten ur alla kryp-barn, springer fram och slår dem med allt möjligt så vi andra föräldrar vågar knappt sätta ner våra små barn på golvet när hennes ungar är där för när man säger till henne eller något av barnen när de går bärsärk, så säger hon bara att det inte är upp till oss andra att bry oss om (men det är ju våra barn som blir skadade). Sen har hon skällt ut andra föräldrar för allt möjligt. Ahhrg!!

    De får aldrig hemlagad mat och eftersom det är sååå jobbigt med barn så har de stödfamilj titt som tätt som tar hand om barnen. ÄNDÅ valde mamman att skaffa fler - för det är ju så mysigt att snusa bebis och då slipper man ju dessutom jobba ett år helt lagligt!
    AHH, jag blir så ARG!!

    Känner flera som det är likadant med - dålig förälder: flera barn! (Givetvis betyder inte det att alla flerbarnsföräldrar är dåliga! Jag menar de som skaffar fler barn "bara för att")

    Det borde vara körkort på ungar! Liknande tester som när man adopterar! Vem säger att man är bättre förälder om man själv kan producera fram ungen? Ingenting! De där mammorna hade ALDRIG fått adoptera, men när de själva kläcker ur sig 3-4 ungar så är det okej?

    Så... Ville bara skriva av mig.

  • Svar på tråden Måste konstigt folk jämt ha flest barn!?
  • Anonym (..)

    kan inte annat än att hålla med!!! och bara idiotin att dom kan inte med sina egna ungar så dom behöver ha avlastningsfamilj, men att skaffa fler går bra? då kanske man borde sluta liksom??
    eller alla som klagar på att de är så jobbigt, dom är helt sluta å ingen är då barnvakt åt dom (dom går ju bara på krogen en gång i månaden dom stackara) men att skaffa fler barn, tror dom att de löser problemet eller?? 

  • Anonym

    Haha håller med. Känns som om dem som skaffar flera barn är lite småknäppa själva och det gör ju knappast världen bättre. Folk som studerar och skaffar sig ett välbetalt jobb och är allmänt smarta väntar oftast med barn och kanske bara skaffar 1 barn. Kanske därför världen ser ut som den gör??

  • Anonym

    Det må hända att den här mamman kanske inte fullt tar sitt ansvar för sin 2 åring och dess beteende. Men att flickan är OND , knappast hon är två år och kan inte kommunicera på rätt sätt och får inte hjälp från sin mamma...

    Men som trebarnsmamma - det finns inget värre än första gångs föräldrar heller som inte insett att deras barn inte är sockerbitar som går sönder vid minsta motgång och skyddar dom från minsta lilla dammtuss som kommer flygande :)
    Prioriteringarna ändras ju fler barn man får....

  • aussie

    jag är superkass men jag har bara ett barn, så teorin haltar.

Svar på tråden Måste konstigt folk jämt ha flest barn!?